Droga Studentko i Drogi Studencie I roku studiów! Jeśli szukasz informacji dotyczącej m. in.: wpisu na studia, odbioru legitymacji i indeksu, przydziału do grup, harmonogramu zajęć bądź innych informacji, które dotyczą Cię bezpośrednio - skontaktuj się z DZIEKANATEM swojego wydziału. Tam uzyskasz wszelkie decyzje i potrzebne informacje.
Opłata rekrutacyjna
Wysokość opłaty rekrutacyjnej w roku akademickim 2013/2014
Osoby ubiegające się o przyjęcie na kierunki studiów : realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, reżyseria, edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, grafika, projektowanie gier i przestrzeni
wirtualnej - wnoszą opłatę w wysokości 150 złotych.
Na pozostałe kierunki studiów na których postępowanie kwalifikacyjne jest prowadzone przez wydziałową komisje rekrutacyjna ( WKR) niewymienione w pkt. 1 , wnoszą opłatę w wysokości 75 złotych.
Na kierunki na których postępowanie kwalifikacyjne polega wyłącznie na złożeniu
wymaganych dokumentów wnoszą opłatę w wysokości 50 złotych
Laureaci i finaliści olimpiad stopnia centralnego oraz laureaci konkursów
międzynarodowych i ogólnopolskich, ubiegający się o przyjęcie na studia bez postępowania
kwalifikacyjnego, wnoszą opłatę w wysokości 1 złoty za jeden wybrany kierunek studiów.
Kandydat może wskazać dowolną liczbę kierunków. System naliczy odpowiednią wysokość opłaty w zależności od liczby wybranych kierunków/specjalności. W przypadku rejestracji na większą liczbę kierunków/specjalności/programów niż wynika to z wniesionej opłaty rekrutacyjnej, kandydat powinien wyrejestrować się z nieopłaconego kierunku/specjalności/programu bądź wnieść brakującą opłatę. Wyrejestrowanie się
z nieopłaconego kierunku/specjalności/programu jest możliwe do momentu zamknięcia rejestracji na wybranym kierunku studiów.
W procesie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK), każdy kandydat otrzymuje indywidualny numer rachunku na który należy wnieść opłatę rekrutacyjną. Ostatnie jedenaście cyfr numeru rachunku to numer PESEL kandydata. Rachunek jest aktywny tylko w okresie rekrutacji i należy wpłacać na niego tylko opłatę rekrutacyjną. Po zakończeniu rekrutacji ulega on likwidacji.
Opłaty można dokonać w oddziale pocztowym ( z systemu IRK można wydrukować formularz wpłaty) bądź w dowolnym banku (przelew tradycyjny, przelew internetowy).
Na pocztowym druku wpłaty należy wpisać :
adres odbiorcy : Uniwersytet Śląski , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice,
numer rachunku z systemu IRK, na który wnoszona jest opłata (11 ostatnich cyfr rachunku to PESEL kandydata)
tytuł opłaty : "Rekrutacja 2013"
Jeżeli kandydat dokonuje przelewu, wpłaty w banku zagranicznym, powinien przed numerem rachunku, na który wnosi opłatę rekrutacyjną wpisać kod BIC Swift: INGBPLPW
Kandydat ponosi wszelkie koszty związane z wniesieniem opłaty rekrutacyjnej, w tym koszty manipulacyjne, opłaty bankowe, prowizje, a także koszty związane ze zwrotem środków nadpłaconych w postępowaniu kwalifikacyjnym z przyczyn nie leżących po stronie Uniwersytetu.
Księgowanie opłat na kontach kandydatów
System pobiera informację o wpłacie dopiero po zaksięgowaniu opłaty rekrutacyjnej na indywidualnym rachunku kandydata w Systemie Internetowe Rejestracji Kandydatów.
Opłata dokonywana przelewem odnotowywana jest w systemie w terminie ok. 3-7 dni roboczych, natomiast za pośrednictwem poczty nawet do 10 dni.
Ostateczny termin dokonywania opłaty rekrutacyjnej upływa w dniu zamknięcia rejestracji na dany kierunek / specjalność.
Zaleca się, aby wpłaty - szczególnie w ostatnich dniach okresu rejestracji - dokonywane były sposobem gwarantującym najszybszy przepływ środków.
Zwrot opłaty rekrutacyjnej pokaż więcej...
Opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi w przypadkach
Zwrot opłaty, o której mowa w pkt. 1 następuje – w oparciu o decyzję WKR o nieuruchomieniu studiów - na pisemny wniosek Przewodniczącego WKR skierowany do Działu Finansowego, potwierdzony przez Dział Kształcenia i zaakceptowany przez Rektora. Zwrotu opłaty dokonuje się na wskazany przez kandydata numer konta bankowego lub adres kandydata podany w systemie IRK.
Zwrot opłaty , o której mowa w pkt. 2 -5 następuje na pismeny wniosek kandydata ( wzór wniosku ) , złozony lub przesłany do Działu Kształcenia ( pok. 10 ) Rektorat w Katowicach, ul. Bankowa 12, zaakaceptowany przez Rektora. We wniosku oprócz numeru PESEL powinien zostać podany numer konta na które dokonany będzie zwrot.
Termin składania wniosku o zwrot opłaty rekrutacyjnej - do 30 listopada roku kalendarzowego, w którym rozpoczął się rok akademicki, na który kandydat dokonał rejestracji w systemie IRK, w przypadku studiów rozpoczynających się od semestru zimowego lub odpowiednio w terminie do 30 kwietnia, w przypadku studiów rozpoczynających się od semestru letniego.
Kandydat ponosi wszelkie koszty związane z wniesieniem opłaty rekrutacyjnej, w tym koszty manipulacyjne, opłaty bankowe, prowizje, a także koszty związane ze zwrotem środków nadpłaconych w postępowaniu kwalifikacyjnym z przyczyn nie leżących po stronie Uniwersytetu.
Pismo okólne nr 8 Rektora Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z dnia 24 maja 2013 r. w sprawie wysokości opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach w roku akademickim 2013/2014.
Opłaty za usługi edukacyjne
Ustala się na rok akademicki 2013/2014 wysokość opłat za świadczone usługi edukacyjne związane z:
kształceniem studentów na studiach niestacjonarnych;
powtarzaniem określonych zajęć (semestru, przedmiotu lub odpowiednio modułu/modułów) na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych z powodu niezadowalających wyników w nauce, w tym także po wznowieniu studiów;
kształceniem studentów na studiach stacjonarnych w przypadku korzystania z zajęć poza przysługującym im dodatkowym limitem punktów ECTS;
kształceniem studentów na studiach stacjonarnych, jeżeli są to ich studia na drugim lub kolejnym kierunku studiów stacjonarnych;
prowadzeniem zajęć nieobjętych planem studiów,
Terminy wnoszenia opłat pokaż więcej...
Student zobowiązany jest wnieść opłatę za usługi edukacyjne w następujących terminach :
1) opłatę jednorazową:
a) do 5 października za semestr zimowy,
b) do 1 marca za semestr letni;
2) opłatę w trzech częściach:
a) za semestr zimowy:
— do 15 października pierwszą część,
— do 15 listopada drugą część,
— do 15 grudnia trzecią część,
b) za semestr letni:
— do 15 marca pierwszą cześć,
— do 15 kwietnia drugą część,
— do 15 maja trzecią część.
W przypadku, jeśli opłata nie zostanie wniesiona w wyznaczonym terminie w całości uznaje się, że Student wnosił będzie opłatę w częściach, zaś jeżeli dokona wpłaty po wyznaczonym terminie, w sposób jednorazowy, zobowiązany będzie do uiszczenia opłaty w pełnej wysokości.
Opłata wnoszona jednorazowo jest niższa o 150 zł od opłaty wnoszonej w częściach.
Opłatę uważa się za dokonaną z chwilą wpływu należności na rachunek Uniwersytetu.
Zwrot wniesionej opłaty pokaż więcej...
1. Opłata podlega zwrotowi w całości w przypadku:
1) gdy student złoży do dziekana pisemną rezygnację ze studiów przed terminem rozpoczęcia zajęć dydaktycznych;
2) gdy zajęcia dydaktyczne nie rozpoczęły się.
2. Decyzją dziekana opłata podlega zwrotowi w kwocie ustalonej proporcjonalnie do liczby miesięcy kalendarzowych pozostałych do końca okresu, za który wniesiono opłatę licząc od miesiąca następującego po miesiącu, w którym decyzja o skreśleniu z listy studentów stała się ostateczna lub gdy student złożył egzamin dyplomowy przed określonym w planie studiów terminem ich ukończenia.
Tabele wysokości opłat za usługi edukacyjne w roku akademickim 2013/2014
Opłaty za usługi edukacyjne należy wpłacać na indywidualne konta studenckie.
Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych mogą sprawdzić numer konta logując się
w serwisie USOSweb .
Numer konta dostępny jest w zakładce "Moduły dodatkowe" --> "konta bankowe".
Studenci, którzy studiują kilka kierunków na różnych wydziałach posiadają kilka różnych numerów kont w zależności od liczby wydziałów.
Pomoc systemu USOSweb
Słuchacze studiów podyplomowych i doktoranckich, słuchacze kolegiów nauczycielskich oraz absolwenci wszystkich rodzajów studiów mogą wygenerować numer konta na stronie:
http://student.us.edu.pl/studenckie_konto
Akty prawne:
Uchwała nr 118 Senatu Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z dnia 28 maja 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad studiowania w trybie studiów równoległych na drugiej lub kolejnej specjalności w ramach jednego kierunku studiów stacjonarnych w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach
Zarządzenie nr 149/2013 z dnia 2013-11-06 Rektora UŚ zmieniające zarządzenie w sprawie wysokości opłat za usługi edukacyjne w roku akademickim 2013/2014.
Zarządzenie nr 111/2013 z dnia 2013-07-31 Rektora UŚ w sprawie wysokości opłat za usługi edukacyjne w roku akademickim 2013/2014.
Zarządzenie nr 139 Rektora Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z dnia 26 września 2012 r. zmieniające zarządzenie w sprawie zawierania za studentami umów dotyczących warunków odpłatności za studia.
Uchwała nr 142/2012 z dnia 25 czerwca Senatu UŚ zmieniajaca uchwałę w sprawie zasad pobierania opłat za świadczone usługi edukacyjne w zakresie studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich.
Opłaty za wykonanie dokumentów
Uczelnia pobiera opłaty za wydanie niżej wymienionych dokumentów:
za wydanie elektronicznej legitymacji studenckiej - 17 zł,
za wydanie elektronicznej legitymacji doktoranta - 17 zł,
za wydanie indeksu – 4 zł,
za wydanie dyplomu ukończenia studiów wraz z dwoma odpisami - 60 zł,
za wydanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych – 30 zł,
za wydanie dodatkowego odpisu dyplomu w tłumaczeniu na język obcy
– 40 zł *
Za wydanie duplikatu dokumentu pobiera się opłatę o połowę wyższą niż za wydanie oryginału.
* Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 września 2011r. w sprawie dokumentacji przebiegu studiów, § 13 ust.2 i 3, na wniosek absolwenta uczelnia wydaje dodatkowy odpis dyplomu w tłumaczeniu na język obcy. Wniosek, o którym mowa absolwent powinien złożyć w terminie 30 dni od dnia ukończenia studiów.
Legalizacja dokumentów do obrotu prawnego za granicą
Opłaty za wydawanie dokumentów należy wpłacać na indywidualne konta studenckie.
Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych mogą sprawdzić numer konta logując się
Numer konta dostępny jest w zakładce "Moduły dodatkowe" --> "konta bankowe".
Studenci, którzy studiują kilka kierunków na różnych wydziałach posiadają kilka różnych numerów kont w zależności od liczby wydziałów.
Słuchacze studiów podyplomowych i doktoranckich, słuchacze kolegiów nauczycielskich oraz absolwenci wszystkich rodzajów studiów mogą wygenerować numer konta na stronie:
Akty prawne :